CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Mar 5, 2011

You must be strOng~


Kau tahu..
Saat kau memilih jalan ini
Kau mungkin akn terluka
Kau mungkin akan terjatuh
Dan engkau mungkin juga akan tersungkur..
Kau tahu..

Namun,
Kau telah memilihnya dgn rela hati
Tiada paksaan melainkan Kau sendiri yg menginginknnya,
Kau yg pergi mencarinya..
Tapi bila sdkit cubaan dihadiahkn pd kau
Kau tidak mampu mnggalasnya
Kau tidak mampu mncari pnawarnya
Kau juga tidak mampu berbuat apa2..

Bagaimana dgn pendirianmu dahulu?
"Tidak akn pernah mnyerah sbelum berjuang"
Adakah sudah berubah?
Atau kau sudah lupa..
Mudahnya dirimu mencipta alasan!

Mana perginya dirimu yang dulu
Yang tegar mndengar hambur nista
Yang kental tiada pernah menyerah
Yang sentiasa bersemangat!
Mana dirimu, keluarlah dari lubuk prsembunyianmu,
Bersemangatlah.. bersemangatlah duhai hati yg sakit

oh, lemahnya hatimu..manjanya jiwamu 
mudah terpengaruh dengan perasaan dan emosi,
kenapa hati dan perasaan mndahului perbuatanmu..
Sekarang kau hampir tewas
Tewas dgn permainan syaitan
Allahu Rabbi, menangknlah kami..
Jauhkan kami dari sifat putus asa



Ya Allah, zalimnya diriku, cobaan, tegurn dan segala duka nestapa terasa olehku begitu beratnya, merasa aku tak mampu memikul semua ini, padahal Engkau sudah berjanji tiada beban yang Kau pikulkan dibahu ini melebihi batas kemampuan hamba. Faghfirli 

~Ya Tuhanku yang Maha Mendengar rintihan hamba2Nya..bantulah kami dlm memperjuangkan kalimatMu..permudahkanlah urusan kami..berikanlah kekuatan iman dan ketabahan hati untuk kami menghadapi sgala mehnah yg dihadiahkn kpd kami.. kami lemah.. kami fakir.. kami hina.. tuntunilah setiap langkah kami ya Rabb,,




~utk mnjadi yg terbaik masih belum kumampu, namun kucuba sedaya upaya




2 komen anda:

abby_muslimah said...

assalamualaikum...
apa khabar kak nia??
muga sihat walafiat dan sentiasa di bawah perlindunganNya insyaAllah..
kak nia tentu tak boleh anggap sape abby muslimah bukan?? apa pun harap kak nia boleh teka.. biear abby bagi klu kak nia telah mengajar abby 1 ayat yang sering abby gunakan sekarang "bersahabat kerana Allah insyaAllah sumenya pasti akan indah"
1 hari kita bertemu namun agar susah untuk berpisah rasa macam dah lama rapat...
kalau kak nia dah boleh teka sape contact abby melalui msg ya... abby tunggu msg akak..
sungguh indah ayat yang kak nia type.. salam rindu dan sayang kak nia..

Cahaya Mata said...

abby_muslimah

waalaikumussalam w.b.t dik..
alhamdulillah, akak sihat..insya'allah,,
k.nia rasa macam dah cam sape gerangan muslimah oren yg bersiar2 di taman k.nia nie..hehe
ayat tue..hurm, masih ingt lgi rupenye..(^^;)
itulah hebatnya ukhwah fillah. sebntr bertemu sudah jatuh cinta. rasa tak mahu berpisah dan macm dah kenal lama..indah kan??
oke, 6ti akak jejak gerangan muslimah ni di alam telekomunikasi yer..hihi
Moga Allah sentiasa tautkan hati kita..insya'allah,,
salam mujahadah, salam rindu, salam sayang buat adik tersyang^_____^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sponsor